Lifestyle

10 produse care nu ar trebui să îți lipsească din cămară

Bună dragile mele,

Este clar că sănătatea noastră este depinde foarte mult de stilul de viață ales. “Adoptaţi o dietă variată”, “consumați mai puțină sare, zahăr și mai multă apă”, “reduceți aportul de grăsimi dăunătoare”, “faceți mișcare” și “verificați-vă tensiunea arterială în mod regulat” sunt doar câteva dintre regulile bine cunoscute, ce ar trebui urmate.

Așadar dacă ai luat decizia să mănanci mai sănătos, dar nu știi de unde să începi, mai exact, vreau să-ți prezint cele 10 alimente care nu trebuie să-ți lipsească din cămară.

1.Fructe deshidratate

Fie că vorbim de caise, curmale, piersici, prune, smochine, etc , fructele deshidratate, în general, reprezintă o opțiune sănătoasă ce nu ar trebui să lipsească nimănui. Acestea oferă o cantitate semnificativă minerale și proteine necesare pentru a-ți începe ziua cu un plus de energie. 

2. Uleiuri alimentare

În această categorie aș adăuga uleiul de cocos, de avocado, de cânepă, de măsline. Cele mai bune uleiuri pentru prăjit sunt cele care au o temperatură de ardere mai mare de 180 grade Celsius (temperatura medie pentru prăjit sau pentru preparatele de la cuptor).

3. Paste

Eu sunt o mare iubitoare a pastelor și nu lipsesc niciodată din casa mea. Se găsesc în atât de multe forme (tagliatelle, penne, gnocchi, foi pentru lasagna, noodles, etc) . Sunt o principală sursă de carbohidrați  proteine vegetale,  vitamine (B,E) , minerale şi fibre, totodată conţin puţine grăsimi. Carbohidraţii sunt o excelentă sursă de energie, fiind digeraţi mai lent ajută la menţinerea unui nivel constant de glucoză în sânge şi amână senzaţia de foame.

4. Produse apicole

Produsele apicole cum ar fi mierea, lăptișorul de matca, polenul, propolisul, veninul de albine și ceara – snt menite să ajute la întărirea organismului, astfel încat persoanele care le consumă reușesc să-și întărească sistemul imunitar slăbit în urma diverselor afecțiuni de zi cu zi.

5. Biscuiti vegani & Batoane nutritive & Budinci

Când avem poftă de ceva dulce ar fi indicat să alegem ceva pe cât posibil de sănătos. Chiar dacă nu ne iese mereu acest lucru, este bine de știut. Biscuiții, batoanele sunt suplimente nutritive cu un conţinut variabil de proteine, carbohidraţi, grăsimi, fibre vegetale. Nu este indicat să înlocuiască o masă pentru că din punctul meu de vedere nu pot să aducă un aport de nutrienți ca un fel de mâncare.

6. Condimente & Legume uscate & Plante aromatice

La capitolul condimente eu sunt o mare fană. Legumele uscate sunt perfecte pentru prepararea oricărei mâncări atâta timp cât nu conțin adaosuri de zahăr sau sare. Până acum câțiva ani nu obișnuiam să folosesc pentru că știam că au multe chimicale si sare/zahăr în cantități mari. Dar am făcut o căutare mai amănunțită și am găsit și astfel de legume uscate cu ingrediente curate.

7. Ceaiuri

Am dezvoltat un obicei benefic pentru mine zic eu, nu este zi să nu beau o cană de ceai. Fie că sunt la job, fie dimineața la micul dejun, fie seara înainte de culcare îmi prepar câte o cană de ceai din diferite plante. Ceaiul poate proteja organismul împotriva bolilor de inimă, a Alzheimerului şi a mai multor tipuri de cancer. Astăzi, există foarte multe tipuri de ceai şi o gamă largă de arome pe piaţă care au beneficii în diferite ramuri ale sănătăţii.

8. Fructele și legumele

Atât fructele cât și legumele consider că sunt esențiale pentru un regim de viață sănătos pentru că ne oferă aportul necesar de vitamine și nutrienți.

9.  Ouăle

Sunt cel mai uşor de făcut, până şi un copil se pricepe să facă ouă ochiuri, omletă sau ouă fierte. De aceea trebuie să ţineţi cont de acest lucru de fiecare dată când faceţi cumpărături. 

10. Cartofii 

Sunt foarte importanţi în alimentaţia noastră deoarece reprezintă o sursă bogată în fibre şi minerale, cartofii fac deliciul unei mese. 

Voi ce alte alimente considerați că nu ar trebui să vă lipsească?

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2020

Un comentariu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *